Utvald bild

Konferens på Malmö Folkhögskola

Varför konferens hos oss?

Är du på jakt efter trevliga konferenslokaler i Malmö? Vi erbjuder moderna, trivsamma konferenslokaler för kurs- och konferensverksamhet, som går att möblera efter olika funktioner och önskemål. På vår inbjudande innergård finns prunkande träd och blommor som under sommarhalvåret erbjuder en skön, avkopplande miljö för fika och rast. Den lugna och inspirerande miljön är uppskattad av både deltagare och besökare. Man kan verkligen inte tro att man är mitt i ett industriområde, endast en kvart från Malmös centrala delar.

Vi bidrar självklart med all teknisk utrustning som behövs för att er konferens ska fungera så smidigt som möjligt. Vi har både större och mindre lokaler samt små grupprum till förfogande och samtliga går att hyra hel- eller halvdag. Möbleringen är flexibel och går att variera enligt era behov – rådfråga oss gärna kring vilken lokal som passar ert arrangemang bäst! Samtliga lokaler är utrustade med AV-system, whiteboard och blädderblock. Utemiljön går också att utnyttja under dagen – varför inte ta ett gemensamt friskvårdspass i pausen, en utomhus-pingismatch på lunchen eller en tipsrunda i anslutning till eftermiddagsfikan?

Blommor

Våra konferenslokaler

Trindyxan

Trindyxan rymmer upp till 20 personer i U-sittning och lokalen ligger i anslutning till skolans reception. Den är utrustad med AV-system, whiteboard och blädderblock.

Flintyxan

Flintyxan rymmer ca 100 personer i biosittning eller ca 60 personer i skolsittning. Lokalen ligger i anslutning till skolans reception och har stora fönsterpartier ut mot innergården. Den är utrustad med AV-system med stor duk, whiteboard samt blädderblock.

Hornyxan

Flintyxan rymmer ca 100 personer i biosittning eller ca 60 personer i skolsittning. Lokalen ligger i anslutning till skolans reception och är utrustad med AV-system, whiteboard och blädderblock.

Hornyxan + Flintyxan

För större sällskap finns möjligheten att hyra hela aulan, då väggen mellan Flintyxan och Hornyxan tas bort. Lokalen rymmer då upp till 225 personer i biosittning eller ca 100 personer i skolsittning.

Kärnyxan

Kärnyxan rymmer upp till 24 personer i öar om 6 personer. Lokalen är belägen på andra våningen i restaurangbyggnaden, tvärs över gården från receptionen och är utrustad med trådlöst AV-system, whiteboard och blädderblock.

Intresseanmälan

Adress